Everything happens for a reason

Posted by Unspeakablechunks 17:47



Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya..
Sebagai manusia kita perlu menerimanya dengan penuh tabah..
walaupun banyak dugaan yang melanda, kita mesti yakin bahawa setiap yang berlaku pasti ada jalan keluar dan pasti ada baiknya..
Selama ini hidup aku banyak sangat dugaan. dengan segala macam penipuan..tapi bila aku fikirkan balik buat apa nak berdendam dan membenci orang yang aniaya aku..
Aku fikir mungkin Allah nak uji aku sebab sebelum ni aku tak pernah kena ujian seteruk itu..
Sakit memang sakit... tapi sekarang aku berusaha untuk tidak mengungkit kembali kisah yang pahit itu..
Mungkin ujian itu mengajar aku untuk BERSABAR?
Mungkin ujian itu mengajar aku untuk saling MEMPERCAYAI.. bagaimana rasanya ditipu kan...jadi, aku takkan tipu orang lain sebab aku dah belajar betapa sakitnya ditipu..
Dan, orang yang menipu aku tu aku dengar dapat sakit yang bahaya... aku doakan dia insaf dan takkan lagi menipu orang lain...


Reactions: 

0 Response to "Everything happens for a reason"

Post a Comment