Ku Kehilangan...

Posted by Unspeakablechunks 06:58 0 Komen Bernas


Ku cuba ungkap tabir ini...
Kisah antara kau dan aku..
Terpisahkan oleh ruang dan waktu..
Menuntutkan mu meninggalkan aku..
Ku merasa telah kehilangan..
Cintamu yang telah lama hilang..

Kau pergi jauh kerana salahku..
Yang tak pernah menganggap kamu ada..
Asmara memisahkan kita..
Mengingatkanku pada dirimu..
Gelora.. mengingatkanku..
Bahwa cintamu telah merasuk jantungku..

Sejujurnya ku tak bisa..
Hidup tanpa ada kamu..
Aku gila!
Seandainya kamu bisa..
mengulang kembali lagi cinta kita..
Takkan ku sia2kan kamu lagi..


Reactions: 

He says, I say, Who says??

Posted by Unspeakablechunks 00:29 0 Komen Bernas
He says:

Im give up. Wish u heppy always..
Diz will be the last message from me..
Its not that I who can live without u but its u
who can live without me.



I say:









Wish you a happy life! You really dont need me dude!
You already have ur real life..You owez happy without me!
Thnks for everything!

Reactions: 

Dari KB ke KT 7 jam 30 minit??!!

Posted by Unspeakablechunks 23:04 0 Komen Bernas






Perjalanan dari Kota Bharu ke Kuala Terengganu mengambil masa yang agak lama dari biasa. Ni semua gara-gara naik bas lompat.. Kalau naik bas direct ambik masa 2 jam 30 minit je. Tapi bila naik bas lompat ambik masa dalam 7 jam 30 minit. Lama tak lama. Gila tak gila kan. Berapa kali tukar bas. Adess...Macam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Terengganu je.. Padahal dekat je kot.. Kitorang tunggu bas lompat dekat pasir puteh nak ke kuala besut tapi takde pulak dah hari selasa.. Bas jalan hari jumaat je ke kuala besut.. 


Then, naik lah bas ke jertih yang mengambil masa lebih setengah jam. Bila sampai jertih, cari r bas ke kuala Besut pulak.. Tunggu punya tunggu takde nampak punggung bas pun! Haish! Lama jugak la.. Pastu ada sorang pakcik taxi cakap bas ke kuala besut dah takde sebulan yang lalu.. Dia cakap maybe bas rosak or driver bus sakit.. Erk.. Taktaw la kan ape masalah.. Pastu, kitorang pun naik r taxi ke kuala Besut.. ada dalam 40 minit gitu sampai r kuala Besut.. 


Sampai K.Besut pulak, kitorang terpaksa tunggu bas ke Kuala Terengganu, ada dalam sejam lebih tunggu.. Nak tunggu bas jalan plak ada dalam setengah jam.. Hem..Last2, pukul 6 ptg baru sampai woott... Punya lama wehh... Apa2 pun ni pengalaman yg aku dapat kan...FYI, better korang naik bas direct, lagi jimat dari lompat2.. Lain la kalau rumah korang kena lalu jalan pantai, baru la berbaloi naik bas lompat

Reactions: 

It Ends Tonight

Posted by Unspeakablechunks 06:36 0 Komen Bernas


Your subtleties
They strangle me
I can’t explain myself at all.
And all the wants
And all the needs
All I don’t want to need at all.

The walls start breathing
My minds unweaving
Maybe it’s best you leave me alone.
A weight is lifted
On this evening
I give the final blow.

When darkness turns to light,
It ends tonight,
It ends tonight.

A falling star
Least I fall alone.
I can’t explain what you can’t explain.
You're finding things that you didn’t know
I look at you with such disdain

The walls start breathing
My minds unweaving
Maybe it’s best you leave me alone.
A weight is lifted
On this evening
I give the final blow.

[Chorus]
When darkness turns to light
It ends tonight,
It ends tonight.
Just a little insight won't make this right
It’s too late to fight
It ends tonight,
It ends tonight.

Now I’m on my own side
It’s better than being on your side
It’s my fault when you're blind
It's better that I see it through your eyes

All these thoughts locked inside
Now you’re the first to know

When darkness turns to light
It ends tonight,
It ends tonight.
Just a little insight won't make this right
It’s too late to fight
It ends tonight,
It ends when darkness turns to light
It ends tonight,
It ends tonight.
Just a little insight won't make this right
It’s too late to fight
It ends tonight,
It ends tonight.
Tonight,
When darkness turns to light,
It ends tonight.

Reactions: 

Tips menghalau/memerangkap Nyamuk

Posted by Unspeakablechunks 00:42 0 Komen Bernas

asal aku balik kampung je, nyamuk mesti nak gigit kulit halus mulus aku ni.. Gatal bukan main! Kadang-kadang aku tak dapat nak tidur malam. Pasang ubat nyamuk pun tak jadi. Hmm.. Muka adik aku habis kena gigit nyamuk, merah2 muka dia.. Nyamuk dah a besar.. kaki pulak ada belang2 putih, macam nyamuk AEDES ajer.  Koloni nyamuk ni dh RESISTANT dengan RIDSECT dan segala jenis ubat nyamuk! Aiyakk!! Tak makan saman punya nyamuk.. Dorang gigit sampai buncit perut, then tak boleh terbag tinggi.. Bila dah jadi macam tu, mak aku pun pergi belasah nyamuk bedebah ni.. Pecah perut dorang. Habis darah nyamuk aka darah kitorang yang dihirup melekat kat dinding. Bukan stakat malam hari je dorang berkeliaran, siang hari pun ada...( sambil katok nyamuk). So, aku google la kat internet mana tau kot2 ada cara tradisional yang boleh dipakai kan... Hope menjadi la nanti...


source: http://bisikanoasis.blogspot.com/2010/10/tipscara-mudah-dan-murah-menghalau.html



TIPS:CaRa MuDaH dAn MuRaH MeNgHaLaU nYaMuK



Kalau digigit nyamuk bukan sahaja gatal malah boleh membawa penyakit denggi yang membawa maut. Kata orang mencegah lebih baik dari merawat, begitu juga dengan nyamuk ni. Sebelum mereka membiak, hapuskan dahulu tempat pembiakan nyamuk.
Kalau rumah kita ada nyamuk, pelbagai cara nak membunuh atau menghalau atau menghalang nyamuk dari mengigit kita. Biasanya orang menggunakan spray nyamuk yang bukan sahaja membunuh nyamuk tapi silap-silap kita yang terkena kesan jangka panjang angkara bahan kimia ni.
Kalau nak menghalau biasanya orang menggunakan lingkaran ubat nyamuk yang baunya macam hampeh tu atau menggunakan cara moden yang menggunakan air atau kepingan yang menggunakan elektrik. Dan kalau nak menghalang nyamuk gunakan cara lama – pasang kelambu.
Ok kali ni isuhangat ingin berkongsi satu cara terbaru iaitu memerangkap nyamuk. Benda ni kita boleh buat sendiri dengan bahan-bahan yang murah.

Bahan-bahan dan tool yang diperlukan.
1. Botol air minuman 1.5 liter
2. Gunting
3. 200 ml air
4. 50 gram gula merah
5. 1 gram ragi
6. Kertas atau kain hitam



Cara pembuatannya:
1. Potong botol di bahagian tengah, simpan di mulut botol dan bahagian bawah botol.mosquito
2. Campur gula merah dengan air panas. Biarkan sehingga sejuk dan kemudian tuangkan di separuh bagian potongan bawah botol.
mosquito
3. Tambahkan ragi. Tidak perlu dikacau. Ini akan menghasilkan karbon dioksida.
mosquito
4. Pasang/masukkan potongan botol bahagian atas dengan posisi terbalik seperti corong.
mosquito
5. Bungkus botol dengan sesuatu yang hitam, kecuali di bahagian atas, dan diletakkan di beberapa
sudut rumah Anda.
mosquito
6. Dalam dua minggu, anda akan melihat banyak nyamuk yang terperangkap dan mati di dalam botol.
mosquito



P/S: Selamat mencuba!

Reactions: 

Everything happens for a reason

Posted by Unspeakablechunks 17:47 0 Komen Bernas



Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya..
Sebagai manusia kita perlu menerimanya dengan penuh tabah..
walaupun banyak dugaan yang melanda, kita mesti yakin bahawa setiap yang berlaku pasti ada jalan keluar dan pasti ada baiknya..
Selama ini hidup aku banyak sangat dugaan. dengan segala macam penipuan..tapi bila aku fikirkan balik buat apa nak berdendam dan membenci orang yang aniaya aku..
Aku fikir mungkin Allah nak uji aku sebab sebelum ni aku tak pernah kena ujian seteruk itu..
Sakit memang sakit... tapi sekarang aku berusaha untuk tidak mengungkit kembali kisah yang pahit itu..
Mungkin ujian itu mengajar aku untuk BERSABAR?
Mungkin ujian itu mengajar aku untuk saling MEMPERCAYAI.. bagaimana rasanya ditipu kan...jadi, aku takkan tipu orang lain sebab aku dah belajar betapa sakitnya ditipu..
Dan, orang yang menipu aku tu aku dengar dapat sakit yang bahaya... aku doakan dia insaf dan takkan lagi menipu orang lain...


Reactions: 

Kenangan itu..

Posted by Unspeakablechunks 22:22 1 Komen Bernas


Kenangan itu.. Ya.. kenangan itu menggamit lagi.. kenangan yang amat pahit untuk aku telan... Mungkin lebih pahit dari air kopi tanpa gula? Kawan yang disangka boleh diharap, rupa2nya musuh ketat aku selama ni. Rupa2nya ada gunting dalam lipatan. Celaka kau! Disebabkan kau, perwatakan aku berubah menjadi lebih kasar. Aku dah tak percaya kan sesiapa lagi kat dunia ni.. Semua penipu! Dunia memang sangat kejam dengan aku.. Tak masuk itu lagi, kakak angkat yang aku percaya pun menipu aku! WTH!! Kenapa semua orang nak menipu hah!! Sekarang hati aku begitu keras untuk mempercayai sesiapa. Sorry to say, hatiku sudah tidak dapat lagi menerima segala penipuan BODOH mereka!! Aku harap mereka menerima balasan yang setimpalnya kerana menganiayai aku selama ini!!

Reactions: